۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۸:۴۱

مهر گزارش می دهد/

چهارمحال و بختیاری کلکسیون مشکلات و کمبودها/ زیرساختهای توسعه فراهم نیست

چهارمحال و بختیاری کلکسیون مشکلات و کمبودها/ زیرساختهای توسعه فراهم نیست

شهرکرد – خبرگزاری مهر: استان چهار محال و بختیاری یکی از استانهای محروم کشور است که در بسیاری از حوزه ها و شاخصها رتبه های آخر در بین استانها را دارد و همچنین دارای مشکلات و کمبودهای بسیاری است که رسیدگی به مشکلات نیاز به برنامه ریزی کشوری و استانی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، استان چهارمحال و بختیاری یکی از چهار استان محروم کشور است که از عقب ماندگی های بسیاری در حوزه های  و شاخص های مختلف رنج می برد.

اگر چه رئیس جمهور فعلی با سفرهای استانی خود مصوبات بسیاری را در مسیر توسعه استان تصویب کرد اما محقق نشدن بسیاری از مصوبات مهم همچون پتروشیمی ها، ورزشگاه 15 هزار نفری و.... استان را همچنان در بین استانهای محروم قرار داده است.

نماینده مردم بروجن: استان چهار محال و بختیاری کلکسیون کمبود ها  و مشکلات است

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه استان چهار محال و بختیاری کلکسیون کمبود ها  و مشکلات است و این کمبود ها در همه زمینه ها وجود دارد، اظهار داشت: این استان در زمینه های آب کشاورزی، راه، صنعت و .... مشکلات فراوانی دارد.

امیر عباس سلطانی با بیان اینکه این استان یکی از استان های آب خیز کشور است اما در این استان مشلات کمبود آب شرب، کشاورزی و صنعت وجود دارد، بیان داشت: این استان از نظر راه  بیشترین مشکلات را دارا است، دومین شهر استان هنوز از راه چهار باند برخوردار نیست.

وی با اشاره به اینکه جاده شهرکرد- بروجن- خوزستان یکی از حادثه خیز ترین جاده های استان و کشور است، اذعان داشت: این جاده یکی از جاده های پر حادثه است که برای با توجه به شرایط موجود تصادفات زیادی در این جاده رخ داده است و در این جاده  به زیر ساخت ها توجه نشده است.


سلطانی با بیان اینکه به دلیل نبود صنایع مادر در چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری در این استان متوقف شده است، تصریح کرد: این استان  چالش مدیریتی وجود دارد و مدیران میز نشین چهار محال و بختیاری باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی عنوان کرد: انتظار مردم این استان از رئیس جمهور منتخب مردم  این است که  تلاش در جهت منافع استان انجام گیرد و برای از بین بردن کمبود ها مردم این استان بخصوص شهرستان بروجن اقدامات اساسی انجام شود.

سلطانی با اشاره بر اینکه معضل اساسی مردم شهرستان بروجن آب شرب است، بیان داشت: آب شرب این شهرستان دارای نیترات بالا است که مشکلات زیادی را به همراه داشته است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس گفت: دولت یازدهم و رئیس جمهور منتخب باید نگاه عدالت محور و توسعه مدار به استان چهار محال و بختیاری و شهرستان بروجن داشته باشند.

 نماینده مردم لردگان: عدم وجود زیر ساخت ها و شاخص های توسعه در شهرستان لردگان

نماینده مردم شهرستان لردگان  در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این شهرستان در زیر ساخت ها و شاخص های توسعه ای کمبود اساسی دارد ، اظهار داشت: این شهرستان در حوزه حمل و نقل ،توریسم، گردشگری، کشاورزی و اب مشکلات فروانی را داراست.

جلیل با اشاره به اینکه این شهرستان با دارا بودن زمین های مرغوب کشاورزی زیر ساخت های لازم  را در زمینه کشاورزی ندارد، بیان داشت: در این شهرستان صنایع مادر، پتروشیمی، سد سازی، کارخانه سیمان و ... در این شهرستان نیمه تمام است.

وی با بیان اینکه تخصیص ندادن آب به چهارمحال و بختیاری باعث به وجود آمدن مشکلات اجتماعی، اشتغال و تولید  در این استان و شهرستان لردگان شده است، اذعان داشت: این استان از نظر پیشرفت و توسعه ظرفیت ها و پتانسل های زیادی را دارا است که نیاز به این دارد که آمایش استانی در این منطقه صورت گیرد.

جلیل با اشاره بر اینکه انتظار مردم شهرستان لردگان از رئیس جمهور منتخب انجام آمایش استانی در راستای ایجاد زیر ساخت و شاخص های توسعه ای است، تصریح کرد: رشد و توسعه در زمینه های  کشاورزی، آب، صنایع مادر، گردشگری و ...  باید در دولت جدید در این استان انجام شود.



وی با بیان اینکه در این شهرستان بیش از 100 روستا با تانکر آبرسانی سیار می شود، عنوان کرد: در این شهرستان با کمبود آب های زیر زمینی مواجه هستیم و آب سطحی نیز نیاز به مهار دارد که در این راستا اقداماتی کمی صورت گرفته است.

جلیل با اشاره به اینکه در صورت انتقال آب چالهگاه و انتقال آب ونک می توان موجب رونق اشتغال و تولید در این شهرستان شد، افزود: بحران اساسی که در این شهرستان وجود دارد بیکاری است ونبود آب موجب شده کشاورزی، صنعت و اشتغال این شهرستان و استان دچار مشکل شود و رونق نداشته باشد.

وی با بیان اینکه نبود سرمایه در این شهرستان باعث شده که در این شهرستان مهاجرت اتفاق بافتند ، اذعان داشت: مهاجرت موجب به وجود آمدن مشکلات اجتماعی و فقیرتر شدن مردم این شهرستان شده است.

 نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد سامان و بن : در چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری مطلوب انجام نشده است

نماینده مردم شهرستان شهرکرد، بن، سامان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه چهار محال و بختیاری جز چهار استان محروم و مظلوم کشور قرار گرفته است، بیان داشت: در این استان سرمایه گذاری صورت نگرفته است.

سیدسعید زمانیان با بیان اینکه در این استان مشکلاتی در زمینه فرودگاه، جاده داخلی، آب شرب، کشاورزی و صنعت وجود دارد، بیان داشت: اشتغال ، بیکاری و تولید در آمد سرانه خانوار از دیگر مشکلات این شهرستان است.

زمانیان با اشاره به اینکه در این استان ناخالص ملی و صنعتی، راهها وجود دارد، اذعان داشت: سرمایه گذاری درراستای افزایش سرانه در آمد مردم باید انجام شود.


 

وی با بیان اینکه انتظارات مردم شهرستان شهرکرد از رئیس جمهور منتخب این است که برنامه ریزی پالایشگاه ، صنعت، راه آهن و .... در این استان انجام شود، بیان داشت: این استان نیازمند توجه و سرمایه گذاری است.

زمانیان با اشاره بر اینکه این استان در صنعت، کشاورزی دامپروری در وضعیت اسف باری قرار گرفته است، اذعان داشت: رئیس جمهور باید در راستای ایجاد زیر ساخت ها اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تلاش کند.

نماینده مردم شهرستان، شهرکرد، سامان و بن با بیان اینکه این استان در آب مورد ظلم واقع شده است، افزود: استان با  انتقال آب بهشت آباد و تونل گلاب مشکل اساسی دارد و ما با انتقال آّب با تونل مخالف هستیم .

سید سعد زمانیان بیان داشت: رئیس جمهور منتخب باید در در زمینه انتقال آب و مشکل آب استان باید اقدامات درست را انجام دهد و در جهت رفع محرومیت این استان باید اقدامات اساسی انجام دهد.

....................

گزارش از زهرا مرادی

کد خبر 2092295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha